Eerste dagen in Ås - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Ås - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Ås

Blijf op de hoogte en volg Janneke

02 Augustus 2014 | Noorwegen, Oslo

Ik zit er dan eindelijk, op mijn kamertje in Ås :)
De reis, donderdag, is goed verlopen. Vliegtuig vloog, trein reed, bus reed en de bus erna ook. En toen was het lopen naar het gebouw waar ik mijn sleutel moest ophalen. Het was denk ik een kwartiertje lopen, maar met een rugzak van 20kg, een koffer van 23kg, een kleine koffer van 8 kg, felle zon en bergje op is dat best vermoeiend! Eenmaal mijn sleutel in mijn handen weer lopend naar mijn kamer (ook een kwartiertje) en dan nog naar de 3de verdieping zonder lift! Pff wat was ik blij dat ik er was.
Mijn kamer is 10m2, maar is prima te doen, ik heb een eigen wastafel wat wel erg fijn is (zie foto's). Verder is er een woonkamer, keuken, één douche en één wc voor 6 personen. Ik heb 1 huisgenoot (Noors) ontmoet en die is nu een week weer naar huis. Ze wist dat de andere 4 jongens zijn, waarvan minimaal 1 Noors. Ik heb ze nog niet gezien en heb momenteel alles voor mij alleen :)

Het dorpje Ås is klein (ong. 1,5 km van mijn kamer), maar voor de basisbehoeftes kan je er terecht (supermarkt, apotheek, soort blokker). Wil je echter voor kleren shoppen dan moet ik naar het plaatsje Ski, dit is ongeveer 35 km van Ås, maar je komt er vrij gemakkelijk met de bus volgens mij. En anders, wanneer de treinen weer rijden, ben je binnen een half uur in Olso.

Veder bleek het best handig te zijn dat ik al op donderdag aankwam. Hierdoor had ik vrijdag de hele dag om dingen te regelen zoals het internet op mijn kamer, een schoolpasje, boodschappen doen en de campus verkennen. Alles is te lopen, maar voel mijn benen nu wel. Dus binnenkort maar eens kijken of ik een fiets kan regelen :)

Vanmiddag is er een BBQ met een rommelmarkt en maandag begint de introductie week voor internationale studenten. We worden wegwijs gemaakt op de campus, maar we gaan ook een dagje naar Oslo en krijgen hulp met het registreren bij de politie in Ski. Ik heb er zin in!

P.S. Helaas kan ik mijn locatie niet zetten op Ås of de gemeente Akerhus of de plaatst Ski, kennen ze niet -.-'. Heb het daarom maar op Oslo gezet, beetje jammer

  • 02 Augustus 2014 - 13:13

    Elise Dresen:

    Heel veel plezier en succes met je studie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 13 Jan. 2012
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 71016

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 01 Juli 2016

Studeren in Noorwegen

25 Januari 2012 - 29 Juli 2012

Stage Zweden

Landen bezocht: