Introductieweek part I - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu Introductieweek part I - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu

Introductieweek part I

Blijf op de hoogte en volg Janneke

07 Augustus 2014 | Noorwegen, Oslo

Hoi allemaal,

Hoe rustig ik het vrijdag en in het weekend had, hoe druk ik het nu heb! Elke dag is volgepland met allerlei bijeenkomsten voor het regelen van je schoolpas, internet, registreren bij de politie, inschrijven voor vakken en ga zo maar door. Morgen nog één dag. En dan klaar? Nee joh dan hebben we de buddyweek nog (fadderuke). Van zaterdag t/m zaterdag krijg je een buddy en zijn er allerlei dingen georganiseerd voor alle studenten (de Noren beginnen nu langzaam te arriveren). Zo is er een woensdagmiddag waar alle verenigingen zich presenteren (en dat zijn er véél!) en natuurlijk is er elke avond een feest. Behalve donderdag, dan hebben we even rust :). Je kan je wellicht voorstellen dat na een hele week informatie te hebben ontvangen, in een nieuwe omgeving zijn en omringt zijn met nieuwe mensen best vermoeiend is. Al helemaal als je er nog een verkoudheid bij krijgt. Toch heb ik er zin in en ben erg benieuwd hoe het gaat tussen internationale en Noorse studenten.

Ondertussen heb ik een hoop mensen ontmoet van veel verschillende landen. Ze komen overal vandaan: oa Duitsland, Polen, Spanje, China, Brazilië, Australië, Kenia, Kazachstan en een groot deel uit Frankrijk. Degene uit Europa zijn vooral exchange students en zijn hier voor een half(één semester) of één jaar. Momenteel heb ik veel contact met 3 meiden, uit Ijsland, Australië en Servië. Ook zijn er een aantal Nederlandse studenten, afgezien van één zijn ze hier voor één semester en komen ze vanuit Wageningen universiteit.

Tot slot, ik heb een fiets :). Via facebook iets gevonden. Er waren 2 dingen niet helemaal in orde, gelukkig is de vriend van de ijslandse handig met fietsen en heeft het kunnen maken. Scheelt toch wel wat aangezien je nu in 5 a 10 minuten in Ås bent ipv 20 minuten. Verder zijn mijn huisgenoten nog niet gearriveerd en wacht ik nog steeds met spanning af….

Oh en ik weet nu mijn adres als je iets wilt sturen:
Janneke Scholten
Postboks 1078 NMBU
1432 Ås
Norway

Oh en je zal je misschien afvragen, en school? Maandag heb ik introductie van mijn afdeling en dinsdag t/m vrijdag heb ik (volgens mij) gewoon les. De aciviteiten van de buddy week zijn aankomend weekend en doordeweeks 's avonds en woensdagmiddag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 13 Jan. 2012
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 71019

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 01 Juli 2016

Studeren in Noorwegen

25 Januari 2012 - 29 Juli 2012

Stage Zweden

Landen bezocht: