Nieuwe vakken - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu Nieuwe vakken - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu

Nieuwe vakken

Blijf op de hoogte en volg Janneke

01 September 2014 | Noorwegen, Oslo

Vanochtend om 9.00uur was het zover, het examen Conservation Biology. Na 3 weken, maandag t/m vrijdag, les te hebben gehad in dit vak moest ik mezelf bewijzen dat ik er ook wat van opgestoken had. 6 vragen, dat was alles, en 3 uur om deze te beantwoorden. Ondanks dat ik tussen en na de lessen al geleerd had, had ik nog niet echt het gevoel dat ik alles wist, dus het weekend mezelf opgesloten in mijn kamer om te blokken. Doordat het vak zo ontzettend breed is, is het lastig om alles in je hoofd te krijgen. Dit bleek dan ook tijdens het examen. Jahoor vragen ze net de rijtjes die ik een keer heb gelezen maar niet heb geleerd. Maar met wat gezond verstand toch een redelijk antwoord kunnen geven. Na overal een (voor mijn uitgebreid) antwoord te hebben gegeven keek ik op de klok: half 11. Hm nogmaals als doorlezen, maar kon er toch echt niet vee meerl van maken en leverde mijn spullen in om kwart voor 11. Het zal wel geen hoog cijfer worden, maar echt super slecht ging het ook niet. We zullen zien, ze hebben 3 weken de tijd om het na te kijken.
Ondertussen heb ik het van me afgezet en voelt het heerlijk om ervan af te zijn! Verder zijn er leuke vooruitzichten:
* Vanmiddag om 15.00uur een sportmiddag en BBQ, 's avonds een Blåmandag-konsert om heerlijk te ontspannen.
* Morgen heb ik alweer mijn eerste les van het van 'Behaviour and population ecology', maar woensdag t/m vrijdag ben ik vrij. En daar maken we gebruik van door met een aantal klasgenoten donderdag en vrijdag naar het eiland Akerøya te gaan om mee te helpen met vogels ringen (met Akerøya Ornitologiske Stasjon). Op het eiland staat een groot huis waar we in verblijven. Het is tevens het enige wat op het eiland is, dus boodschappen moeten we meenemen
* Woensdagavond weer een feestje, dit keer alleen voor mensen die werken bij Samfunnet. Ondanks dat ik mijn eerste werkdag nog niet heb gehad mag ik toch komen. Al het bier wat ze hebben afgepakt (je mag niet je eigen drinken mee naar binnen nemen) gaan wij nu opdrinken :). Het feest heeft tevens een thema: Eurovisiesongfestival. Niet echt makkelijk, maar heb een witte jurk en moet er nog wat glitters en nepwimpers bijkopen (en nee géén baard).
* Zaterdag is dan mijn eerste werkdag als bewaker bij Samfunnet.
*Volgende week maandag begint de eerste les 'Global Change Ecology' en de dag erna 'Genetic basis of biodiversity'. En dan wordt het weer studeren...

Maar eerst genieten van mijn vrije tijd:)

P.S. Oh ik ga trouwens ook helpen met het rode kruis. Moet nu 2 weekenden een EHBO cursus volgen en daarnaast nog wat andere cursussen. En aangezien het allemaal Noren zijn en dus alles in het Noors gaat, hoop ik ook mijn Noors te verbeteren

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 13 Jan. 2012
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 71024

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 01 Juli 2016

Studeren in Noorwegen

25 Januari 2012 - 29 Juli 2012

Stage Zweden

Landen bezocht: