Druk druk - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu Druk druk - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu

Druk druk

Blijf op de hoogte en volg Janneke

15 September 2014 | Noorwegen, Oslo

Wat gaat de tijd toch snel! We zijn alweer halverwege september en de lessen van het herfst parallel(van sept-dec) zijn ondertussen echt begonnen. Naast het lezen van de vele artikelen verveel ik me niet, want zoals ik had verteld ben ik actief met veel andere dingen;
* Maandagavond basketbal
*Dinsdagavond Rode kruis, afgelopen keer was er een lezing van de politie hoe zij handelen bij en vermissing. Ondanks dat het in het Noors was snapte ik de grote lijnen van het verhaal
*Woensdagmiddag yoga en afgelopen week ook weer werken bij Samfunnet. Dit keer wel een hoop dronken mensen gezien en het ziet er niet uit! Wel grappig op het met je nuchtere hoofd te zien, vooral hoe een dronken jongen een niet zo dronken meisje probeert mee naar huis te krijgen
* Afgelopen donderdagavond opzoek geweest naar vleermuizen. Een klasgenoot heeft een vleermuisdetector die de echo van de vleermuis omzet naar een signaal wat wij kunnen horen. Uiteindelijk helaas maar 1 soort (Noordse vleermuis) gehoord, maar wel een aantal keer lang en duidelijk. Niks gezien, maar die dieren zijn zo snel! Vooral bij de kerk, bij het kerkhof hoorde we ze goed. Had wel een beetje een griezelig aanzicht al die graven, heldere lucht en een bijna volle maan.
*Vrijdag kon ik dan eindelijk (!) naar het politiebureau in Ski (grotere plaats in de buurt van Ås) om een goedkeuring te krijgen zodat ik in Noorwegen kan blijven. En ik ben goedgekeurd, dus nu kan ik in Oslo mijn Noorse id-nummer ophalen (ja allemaal erg logisch) zodat ik eindelijk een bankrekening kan openen, alles kan regelen met de verzekering en, wanneer bij abonnement afloopt, een Noors telefoonnummer kan krijgen. Dus aankomende woensdag naar Olso
* Afgelopen weekend en vrijdagavond stond deel 1 van EHBO met het Rode kruis op de planning. Alles in het Noors. Gelukkig heb ik al vaak genoeg EHBO lessen gehad in Nederland en wist ik de meeste dingen al waardoor het redelijk goed te volgen was :). Aankomend weekend staan deel 2 van de EHBO cursus (in totaal is de cursus 33uur) op de planning incl. het examen. Gelukkig mag ik gewoon Engels praten, want het passieve gaat wel (lezen en luisteren), maar het actieve (praten en schrijven) is nog bagger!

En toen was de week alweer voorbij! En voor je het weet wordt ik alweer 23! Ugh dat klinkt oud. Nu is het voor jullie niet echt praktisch om langs te komen, maar ik zou het ontzettend leuk vinden als jullie allemaal een kaartje willen sturen. Ik heb een groot, wit prikbord aan mijn muur hangen en die is nog zo goed als leeg. De kaartjes kan ik dan mooi ophangen :) Het zou dus leuk zijn als het geen typische verjaardagskaartjes zijn, maar iets wat het hele jaar rond in mijn kamer kan hangen. Een kaartje van mijn ouders deed er maar 2 of 3 werkdagen over om hier te komen, maar hou er rekening mee dat het ook 5 werkdagen kan duren.
Hierbij nogmaals mijn adres:
Janneke Scholten
Postboks 1078 NMBU
1432 Ås
Norway
Alvast super bedankt en zal de post pas openen op de 29ste!

Oh dan nog 1 ding: van 22 december t/m 5 januari ben ik weer in Nederland!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 13 Jan. 2012
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 71015

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 01 Juli 2016

Studeren in Noorwegen

25 Januari 2012 - 29 Juli 2012

Stage Zweden

Landen bezocht: