Minicruise Kopenhagen (+Halloween) - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu Minicruise Kopenhagen (+Halloween) - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu

Minicruise Kopenhagen (+Halloween)

02 November 2014 | Denemarken, Kopenhagen

Tijdens mijn stage in Zweden was het een cruise Stockholm-Helsinki, afgelopen donderdag was het Oslo-Kopenhagen! En deze keer niet met 3 andere studenten, maar met rond de 90 andere studenten. ISU, International Students' Union in Ås, had kaartjes geregeld voor een minicruise Oslo-Kopenhagen voor maar 160NOK = €19. Daar was natuurlijk genoeg belangstelling voor en uiteindelijk gingen we met een man of 90 op de boot.
Donderdag om 17.00uur vertrok de boot en om 10.00uur op vrijdag kwam de boot aan. Aangezien het een minicruise was gingen we dezelfde dag weer terug en hadden we, helaas, maar 5 uur in Kopenhagen.
Met de bootticket kregen we ook een gratis toegangskaartje voor Tivoli, een attractiepark(je) midden in Kopenhagen. Aangezien we nog moesten ontbijten en 3 van de 6 mensen van onze groep Kopenhagen al hadden bezocht besloten we alleen naar Tivoli te gaan. En dat was maar goed ook, want tegen de tijd dat we in Tivoli waren hadden we nog maar 2 uur voordat we terug moesten gaan naar de boot.
Het park was prachtig versierd voor Halloween! We hebben een rondje gelopen, in een attractie gegaan en daarna heerlijk ontspannen in het café. Helaas ging het 'haunted house' pas om 17.00uur open, dus dat hebben we moeten missen.
ISU had gezegd dat er op de terugweg een Halloweenfeest zou zijn op de boot. Dus iedereen had zich erg goed verkleed (incl. gezicht). Het bleek echter dat dit niet was georganiseerd door de boot, maar een initiatief was van ISU. Dit maakte het alleen maar leuker, omdat de 'normale' mensen op de boot helemaal verbaasd waren. 2 vrienden van mij waren verkleed als de dode bruid en bruidegom en zagen er zo goed uit dat mensen met hun op de foto wilde! De avond was erg geslaagd, al denk ik dat iedereen blij was om zaterdag weer thuis in bed te kruipen.
Zaterdagavond was er weer een Halloweenfeestje op de campus, waar je eerst door een haunted house moest, was erg goed gedaan. Ook op dit feest was iedereen erg goed verkleed. Halloween wordt hier duidelijk meer gevierd dan in Nederland (de kinderen gaan hier ook langs de deuren).

Na UKA en de minicruise wordt het aantal feestjes even wat minder, en moet er aandacht besteed worden aan school. Gelukkig loop ik niet echt achter, maar wat meer energie en minder alcohol kan geen kwaat.