Vrijheid, nieuwe vakken en sneeuw?! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu Vrijheid, nieuwe vakken en sneeuw?! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu

Vrijheid, nieuwe vakken en sneeuw?!

Blijf op de hoogte en volg Janneke

24 Februari 2015 | Noorwegen, Oslo

Ja ik leef nog! Heb al een tijdje niks meer van me laten horen, dus hier weer een update.

Afgelopen woensdagochtend mocht het gips eraf! Wow wat voelt het dan raar om weer op mijn voet te staan. Echt heel soepel ging het lopen dan ook nog niet echt en het deed ook nog wel pijn. Dit zou maar een paar dagen duren en dan zou alles weer goed moeten zijn. Het moest bij mij alleen helaas weer anders zijn. Nu, bijna een week verder, doet het nog steeds pijn met lopen. Het is wel al beter dan woensdag, maar veel is het niet. Nu wachten tot de huisarts terugbelt, kijken wat die ervan zegt. Wel heb ik de krukken niet mee nodig en kan ik weer zelfstandig naar school toe lopen, wat toch weer een hoop vrijheid geeft. Naar het centrum lopen (voor bijvoorbeeld boodschappen) is echter nog te ver.

Verder ben ik sinds februari weer begonnen met nieuwe vakken. Ik heb nog steeds statistiek (waar ik in januari mee was begonnen) en dat wordt nu toch wel lastig. Verder heb ik 1x in de week het vak 'Human and wildlife interactions', elke week discussiëren we een onderwerp (vorige week ivoor van olifanten, deze week de wolf), erg interessant! Verder volg ik ook het vak 'Landscape ecology'. Tot nu toe nog veel herhaling van het HBO, maar het moet in de loop van het semester meer richtig landschapsdesign gaan. Vak nummer 4 is 'Methods in Natural Sciences'. Dit is een verplicht vak en je krijgt meer informatie en help bij het schrijven van je onderzoeksplan en waar je aan moet denken met het doen van je masterthesis. Het klinkt als een hoop werk, maar het valt tot nu toe reuze mee. Zoals ik al zei begint statistiek nu wel lastig te worden, maar de rest van de vakken is het vooral naar de lessen gaan. Later in het semester wordt het waarschijnlijk drukker, want rondom april/mei moet ik 3 termpapers inleveren (waarvan 1 mijn onderzoeksplan). Dus ben nu al bezig met literatuur lezen.

En het weer, een dik pak sneeuw en -20C? Uh nee, de afgelopen 2 weken was het overdag boven 0 en liet de zon zich een paar keer zien. 's Avonds vroor het nog wel, dus het bleef glad met wat witte plekje hier en daar. Afgelopen zondag was het bijna allemaal weg, waren de voetpaden weer goed te lopen en scheen de zon, heerlijk! Toen ik echter maandag mijn gordijnen open deed, was alles weer wit. Super mooi natuurlijk, maar helaas blijft het overdag boven 0 waardoor een hoop weer gesmolten was op het einde van de dag. Vandaag weer een hoop natte sneeuw. Dus de kou valt hier allemaal nog mee, maar het kan nog komen zegt iedereen hier, wie weet!

Tot slot, ben ik vandaag met een vriendin mee geweest naar de Noorse les voor gevorderde. Het is nog steeds niet heel hoog niveau, maar wel weer wat nieuwe woorden geleerd. Verder zitten we een beetje op hetzelfde niveau, dus toch wel wat leuke gesprekjes gehad in het Noors.

Terugkijkend nog een leuke activiteit: We zijn met een stel meiden naar Fifty shades of Grey geweest in de bioscoop. Erg gezellig en genoten van een groepje meiden achter ons (jaar of 20) die zich erg ongemakkelijk voelde aangezien ze bij elke stukje bloot begonnen de giechelen en/of te praten.

Nog een leuk vooruitzicht: 13 t/m 15 maart komen mijn ouders en zusje langs!!

Ha det bra!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 13 Jan. 2012
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 71033

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 01 Juli 2016

Studeren in Noorwegen

25 Januari 2012 - 29 Juli 2012

Stage Zweden

Landen bezocht: