Waar is mijn stem?! - Reisverslag uit Veum, Noorwegen van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu Waar is mijn stem?! - Reisverslag uit Veum, Noorwegen van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu

Waar is mijn stem?!

Blijf op de hoogte en volg Janneke

15 September 2015 | Noorwegen, Veum

Slapjes, hoesten, moe, je kent het wel, niet helemaal 100% fit. Zo voelde ik me een paar weken geleden. Gelukkig was het nog mooi weer, dus toen ik me weer iets beter leek te voelen een prachtige wandeling gemaakt in Østmarka. Dit was meteen een goede mogelijkheid om mijn nieuwe wandelschoenen uit te proberen. De wandeling was prachtig, maar een beetje aan de lange kant en had toch 2 blaren op mijn hielen gekregen.
De volgende dag weer wat slapjes, maar 's avonds had ik een groot verjaardagsfeest van oa een vriendin van mij. Erg gezellig, maar alcohol en veel praten is natuurlijk niet de beste manier om op te knappen. En dat merkte ik dan ook de volgende dag, want mijn stem was weg! Ik kreeg er nog wel wat woorden uit maar echt lekker klonk en voelde het niet. En niet alleen mijn stem was verdwijnen maar ook de zon. Het heerlijke weer was vervangen door regen, heel veel regen.
Om mijn stem weer terug te vinden ruste ik veel, probeerde ik zo min mogelijk te praten en dronk ik veel thee met honing. In de loop van de week was ik ook niet meer de enige die aan het hoesten was, veel mensen op school waren niet echt lekker en dan verspreiden de ziektekiemen zich snel. Ondertussen zat mijn vriendin/huisgenoot ook al aan de thee met honing in de hoop dat haar stem niet verloren ging.
En mijn stem? Die besloot na 1,5 week weer eens terug te komen. Ondertussen was het hoesten ook weg, maar doordat ik de afgelopen 2 weken niet echt veel had gedaan was mijn energie en conditie laag. Ik had het plan om mee te doen aan een 5daagse wandeltocht in de Jotunheimen, maar heb dit uiteindelijk toch afgezegd aangezien ik mijn lichaam nog niet echt vertrouwde.
Ik had er zo naar uit gekeken, even 5 dagen weg, de natuur in. Dus toen ik besloot niet mee te gaan had ik geen zin om in Ås te blijven. Gelukkig heb ik een oom en tante die midden in de natuur in Noorwegen wonen en daar was ik welkom! Een andere oom en tante waren daar ook op bezoek, dus lekker gezellig.
Donderdagochtend eerst les en daarna met de bus van Oslo naar Seljord waar mijn oom me ophaalde. Zaterdag zijn we naar Dyrsku'n geweest. Een jaarlijkse boerenmarkt waar van alles te koop is, van messen tot kaas en vlees tot grote machines, erg leuk om te zien. Verder serveerde mijn tante de hele week mij een aantal groentesmoothies en fruit(drankjes) om mijn weerstand weer te verhogen. Ook het wandelen met de honden en het knuffelen met de katten was er natuurlijk weer bij.
Nu begin ik me eindelijk weer fit te voelen en ik heb duidelijk weer meer energie. Morgenochtend vroeg (06:38uur)de bus weer terug naar Oslo en dan kan ik er weer vol tegenaan!

  • 15 September 2015 - 15:20

    Moniek:

    Zet hem weer op zus! :) Fijn dat je je weer een stuk beter voelt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 13 Jan. 2012
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 71027

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 01 Juli 2016

Studeren in Noorwegen

25 Januari 2012 - 29 Juli 2012

Stage Zweden

Landen bezocht: