Zwedentrip & verjaardag - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu Zwedentrip & verjaardag - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu

Zwedentrip & verjaardag

Blijf op de hoogte en volg Janneke

30 September 2015 | Noorwegen, Oslo

24 jaar alweer, tijd gaat te snel! Ik zit alweer meer dan een jaar in Noorwegen! Ook dit jaar weer een pakketje gekregen van mijn ouders, het kwam al een paar dagen te vroeg aan, dus mijn geduld werd op de proef gesteld. Aangezien ik afgelopen zondag al mijn verjaardag vierde, mocht ik dan het pakketje al open maken. Ik had een stel vriendinnen uitgenodigd voor de avond (inclusief avondeten) wat zorgde voor een erg gezellige avond! Op mijn verjaardag zelf was het voornamelijk ontspannen. 's ochtends met mijn ouders en zusje geskyped en later met een vriendin, vervolgens zorgde mijn huisgenoot/vriendin voor een heerlijke brunch en heb ik de traditionele Scholten appeltaart gebakken. De taart was voor 's avonds bij het rode kruis avond en was goed gekeurd!

De zaterdag ervoor gingen we een dagje naar Zweden. Niet om een mooie wandeling te maken of een nieuwe stad te ontdekken, maar om te winkelen! Het is namelijk een stukje goedkoper in Zweden dan in Noorwegen (zelfs nu de Noorse kroon zo laag is). ISU (Internation Student Union) organiseerde een bus en voor 100kronen pp reden we op en neer. Het was maar een uurtje met de bus, dus we hadden ongeveer 4 uur de tijd in het grote winkelcentrum. Ik en een vriendin hadden al een hele lijst gemaakt en we gingen van de ene winkel naar de andere. Uiteindelijk hadden we nog maar weinig tijd in de supermarkt zelf, dus moesten we als een gek alles bij elkaar vinden. Niet alleen de prijzen zijn lager er is ook veel meer keus, heerlijk. Nu klinkt het alsof we het hele winkelcentrum hebben leeg gekocht, maar het veel reuze mee. Al waren we wel blij dat haar vriend ons kon ophalen met de auto.

Nu heb ik mijn eerste 1,5 dag als 24jarige achter de rug en ik denk dat ik er wel mee kan leven dat ik alweer een jaartje ouder ben (scheelt wellicht dat mijn huisgenoten, die ouder zijn dan ik, zeggen dat ik niet moet klagen)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 13 Jan. 2012
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 71036

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 01 Juli 2016

Studeren in Noorwegen

25 Januari 2012 - 29 Juli 2012

Stage Zweden

Landen bezocht: