Winter! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu Winter! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu

Winter!

Blijf op de hoogte en volg Janneke

21 Januari 2016 | Noorwegen, Oslo

Na een heerlijke kerstvakantie in Nederland ben weer terug in het hoge noorden. Waar het in Nederland 8 graden was met regen, was het hier wit en onder het vriespunt. De zondag dat ik aankwam (10 jan) was het flink aan het sneeuwen, de week erna zakte de temperaturen tot soms wel -18 graden. Gelukkig is de lucht hier een stuk droger, waardoor met een dikke jas, sjaal, muts en handschoenen deze temperaturen prima te doen zijn.

Verder ziet het er hier prachtig uit! Alles is wit en je hoort de sneeuw kraken onder je voeten. Helaas is het te koud om een sneeuwpop te maken (sneeuw plakt niet), maar er zijn genoeg andere dingen te doen. Skiløyper zijn in de sneeuw gemaakt waardoor er gelanglauft kan worden. Afgelopen dinsdag vonden ik en een vriendin van me (Ruth) het wel eens tijd om het zelf uit te proberen. Ik heb 3 winters geleden al een keer in Noorwegen op langlaufski's gestaan, maar voor haar was het de eerste keer. Gelukkig had ik een Noor kunnen regelen die ons wel wilde helpen. De eerste paar meters gingen erg moeizaam, maar daarna had ik het weer een beetje te pakken en ging ik zelfs, met de ski's als pizzapunt, een heuveltje af zonder te vallen (een hele overwinning voor mij). Het rondje bleek echter vrij lang te zijn, dus na een uurtje begon ik mijn benen en armen wel te voelen. Ook de volgende ochtend waren mijn benen erg stijf, goede training dus!

Niet alleen tijdens het langlaufen genoten we van het mooie winterse landschap, ook afgelopen zondag in de buurt van Holmenkollen (Skischans bij Oslo) hebben we prachtige uitzichten gezien. De voorspellingen zijn dat het weer warmer wordt vanaf zaterdag (rond het vriespunt), hopelijk blijft de sneeuw liggen of komt er weer nieuwe sneeuw bij. Ik ben het in ieder geval nog niet zat!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 13 Jan. 2012
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 71021

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 01 Juli 2016

Studeren in Noorwegen

25 Januari 2012 - 29 Juli 2012

Stage Zweden

Landen bezocht: