Het einde is naderbij! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu Het einde is naderbij! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu

Het einde is naderbij!

Blijf op de hoogte en volg Janneke

18 April 2016 | Noorwegen, Oslo

"Hoe gaat het eindelijk met Janneke? Daar hebben we al een tijdje niks meer gehoord." Ja, oeps, sorry!! Maar hier gaat alles nog goed hoor al komt het einde van mijn studietijd nu steeds dichterbij en of ik daar nu zo blij mee ben....

Masterthesis
Ik loop nog op schema, heb afgelopen week mijn eerste versie van het gehele rapport opgestuurd naar mijn begeleiders en nu wachten op feedback. Tot nu toe ben ik een van de weinige die nog niet zit te stressen om alles op tijd af te hebben, maar dat kan natuurlijk nog komen.
Deadline rapport: 12 mei. Presentatie/verdediging: 23 mei

En dan...?!
Tja... Ideaal zal zijn dat ik meteen een baan heb in ecologie. Maar zo makkelijk gaat het allemaal niet. Er zijn wel banen, maar allemaal bij de overheid, waar ze toch wel verwachten dat je vloeiend Noors kan spreken en schrijven. Mijn Noors wordt wel steeds beter, maar zo goed is het nog niet. Toch heb ik er wel op gesolliciteerd, je kan het altijd proberen.
Een andere optie is om full time, of een paar dagen in de week te werken wat niet gerelateerd is aan mijn opleiding. Daarnaast kan ik wellicht wat vrijwilligerswerk doen om een netwerk op te zetten en mijn Noors te oefenen. Ik heb nu een bijbaantje in Ski, maar ben er nog niet uit of ik daar meer zou willen werken...

Nederland
En terug naar Nederland? Hmm, misschien over een jaar, nu wil ik nog even blijven genieten van het mooie Noorwegen. Al zijn er genoeg dingen die ik wel mis hoor.
Eind augustus kom ik trouwens weer 1 of 2 weekjes naar Nederland, voor familieweekend, om iedereen weer te zien en te kunnen genieten van het heerlijke eten.

Kortom, ik ben vooral bezig met het in orde krijgen van mijn thesis en op banenjacht. Gelukkig heb ik ook nog tijd om lekker te relaxen met vrienden en te genieten van de lente die nu langzaam toch wel tevoorschijn komt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 13 Jan. 2012
Verslag gelezen: 567
Totaal aantal bezoekers 71029

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 01 Juli 2016

Studeren in Noorwegen

25 Januari 2012 - 29 Juli 2012

Stage Zweden

Landen bezocht: