Vertrek - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu Vertrek - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu

Vertrek

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

30 Juli 2014 | Nederland, Nijmegen

Nog maar één nachtje slapen. Spullen zijn gepakt, spullen die mee moeten naar Noorwegen maar helaas ook de spullen die ik hier, snik, moet achterlaten. Dan kom je er pas achter hoeveel spullen je eigenlijk heb, en hoe snel je koffer dus vol zit -.-'. De hele dag bezig geweest, maar het is me gelukt! Een grote koffer en rugzak en een kleine koffer (als handbagage) gaan er mee naar Noorwegen.

Afgelopen weken al langzaam afscheid moeten nemen van mensen en gister van familie en een aantal vrienden. Toch wel een beetje een dubbel gevoel, heb er super veel zin in, maar ga de mensen om mij heen wel missen! Gelukkig ben ik niet twee jaar aan een stuk weg en lang leve internet met facebook, whatsapp en skype.

Morgen vertrek ik om 10:45uur van Schiphol en moet ik ook mijn ouders en zusje gedag zeggen. Eind van de middag zal ik aankomen bij mijn kamertje (10m2) en gaat mijn avontuur beginnen!

Ik hou jullie op de hoogte!

P.S. Een aantal van jullie hebben gister genoten van zelfgemaakte kaneelbolletjes, kanelgifler en vroegen om een recept. Aangezien er geen Nederlands recept te vinden was heb oa ik, met google translate, een Deens recept gebruikt. Hieronder de vertaalde versie. Voor het recept of de complimenten voor de cupcakes moet je bij Lisa zijn ;)

Ingrediënten:
Deeg: 50 g gist, 1 kopje lauwe melk, 1 el. suiker, ½ tl. zout, 1 ei, 100 gr zachte boter, ca. 300g bloem
Vulling: 60 gr zachte boter, 60 gr bruine suiker, ½ -1 tl. kaneel
Voor erover: 1 geklopt ei

* Deeg: Doe de gist in de verwarmde melk, roer vervolgens de suiker, zout en losgeklopt ei erin. Meng in een andere kom de boter goed met de bloem (dit geeft een klonterige meel massa). Doe vervolgens het gist mengsel bij het bloemmengsel en kneed het door elkaar. Zorg ervoor dat het deeg niet te veel kleeft, let er echter wel op dat er niet te veel meel wordt gebruikt. Dek het deeg vervolgens af en zet het op een warme plaats voor een goed half uur.
* Verwarm de oven voor op 200 graden C (hete lucht)
* Vulling: Meng de ingrediënten en laat het op kamertemperatuur staan zodat het later gemakkelijk op het deeg te smeren is. Verdeel het deeg vervolgens in twee worsten en rol het uit tot ong. 15-20 x 50cm. Breng hierna een laagje vulling aan op het deeg met de achterkant van een lepel . Laat aan een (lange)kant ong. 2 cm vrij. Dip vervolgens een vork in het geklopte ei en maak in die rand kleine groeven. Rol nu het deeg van de lange zijde naar de lange zijde met het ei en snij de worst in kleine stukjes van ongeveer 2 cm breed. Zet ze op de bakplaat en druk deze lichtjes aan. Doe er tot slot nog wat ei overheen en bak de kaneelbolletjes in de oven op de middelste plank voor ca. 15 minuten. Let erop dat ze niet te droog worden. Eet smakelijk!
Voor foto's de originele website: http://www.maduniverset.dk/opskrift.php/9176/Desserter-opskrifter/Kanelgifler

  • 30 Juli 2014 - 18:17

    Joost:

    Have fun Jann!!

  • 30 Juli 2014 - 19:38

    Welmoed:

    Veel plezier en succes in Noorwegen :)!

  • 30 Juli 2014 - 21:46

    Jordy:

    Spannend! Op naar het avontuur! Ben heel benieuwd wat je allemaal gaat beleven!

  • 31 Juli 2014 - 14:52

    Deborah:

    Heel veel plezier in Noorwegen en veel succes met de studie daar en wie weet tot ooit in Noorwegen! !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 13 Jan. 2012
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 71083

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 01 Juli 2016

Studeren in Noorwegen

25 Januari 2012 - 29 Juli 2012

Stage Zweden

Landen bezocht: