Examens & vakantie - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu Examens & vakantie - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu

Examens & vakantie

Blijf op de hoogte en volg Janneke

12 December 2014 | Noorwegen, Oslo

Deze week was het zover, na 3 maanden lessen volgen, artikelen lezen, opdrachten maken en inleveren, moest ik gaan bewijzen dat ik het ook echt allemaal begrepen heb.
'Genetic Basis of Biodiversity', 'Global Change Ecology' en 'Behavioural and Population Ecology'. Voor het eerste vak was het een schriftelijk examen en de andere twee waren mondelingen examens. 9, 11 en 12 december waren de examens.
Vanaf het laatste weekend van oktober begon ik met blokken voor de examens, want ik wist wel dat het veel werk was. 6 onderwerpen van Genetica, 10 onderwerpen voor Global Change en 39 artikelen voor Population ecology.
Meeste van de tijd had ik me opgesloten in mijn kamer, maar ook een aantal keer naar school voor wat afwisseling. Hierin was ik niet enige. Aangezien de examenperiode voor iedere student hetzelfde was, moest je goed zoeken voor een plekje. En voordat je naar plek ging, moest je niet vergeten je schoenen uit te doen, het was namelijk een schoenvrije omgeving. Eenmaal een plekje gevonden, kwam mijn laptop, notitieblok, pen en de stapel artikelen uit mijn tas en aan de slag maar! Lezen, schrijven, typen, om het allemaal maar in je hoofd te krijgen. Soms even een pauze voor de WC, je benen te strekken of even naar buiten te kijken. Want voordat je het wist was de zon alweer onder. Soms had je geluk en kwamen ze van een vereniging koekjes en/of fruit uitdelen en dan kon je er weer tegenaan.
's Avonds kan ik slecht leren, dus probeerde zoveel mogelijk overdag te doen en 's avonds lekker te relaxen of juist iets actiefs te doen, deze keer vond ik het niet erg om telkens heen en weer te rennen met basketbal.

Maar ik heb het overleefd! Voor het examen genetica heb ik geen idee of ik het goed heb gedaan, maar ik heb een goed gevoel voor Global Change. En van Behavioural and Population ecology heb ik mijn cijfer al: een B (op een schaal van A-F, waarbij F gezakt is), ik ben er erg tevreden mee. Met een beetje geluk krijg ik mijn cijfer voor Global Change nog voor de vakantie en anders is het wachten tot januari.

En nu? Nu ga ik heerlijk ontspannen. Uitslapen, lezen, wandelen, bakken ect. De 22ste vlieg ik weer terug en dan ben ik weer voor 2 weken in Nederland. Kijk er al erg naar uit om iedereen weer te zien!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 13 Jan. 2012
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 71101

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 01 Juli 2016

Studeren in Noorwegen

25 Januari 2012 - 29 Juli 2012

Stage Zweden

Landen bezocht: