Update - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu

Update

Blijf op de hoogte en volg Janneke

17 November 2015 | Noorwegen, Oslo

Whoa ik zie dat ik 1,5 maand niks van me heb laten horen, sorry! Hierbij weer een update met wat hoogtepunten, want ik heb niet stil gezeten de afgelopen tijd.

*Veldwerk. In begin oktober was het weer tijd om naar Kaupanger te gaan voor deel 2 van het veldwerk. Deze keer was ik een stuk sneller klaar doordat ik dezelfde plots/plekken moest tellen als in mei. Het weer zat deze keer wel mee, bijna alle dagen droog gehad en weer genoten van de prachtige uitzichten. En uiteindelijk toch nog één hert (vrouwtje) gezien. Deze keer was het veldwerk nog wat comfortabeler doordat ik een auto te leen had, hoefde niet meer die berg op te fietsen!

* Bezoek van 2 vriendinnen, Janine en Laura. Halverwege oktober kwamen ze voor 6 dagen langs. Grotendeels mooi weer gehad en we hebben genoten van de natuur, de stad (Oslo en Drøbak) en natuurlijk van elkaar. Super leuk om ze te laten zien hoe ik leef en om weer heerlijk bij te kletsen!

* Oppassen op een hond, Luka. Een klasgenoot zocht iemand om op haar hond te passen wanneer ze een paar dagen weg was. Dat wilde ik wel! Al merkte ik snel dat een hond een grote verantwoordelijkheid is. Elke ochtend op tijd mijn bed uit (ook als je de avond van te voren uit bent geweest), niet tot laat op school blijven en ook 's avonds moet je t huis uit. Oh en dan niet al het aandacht vragen te vergeten, ik had haar constant achter mij aan lopen in het huis en ze kon grote ogen opzetten en diep zuchten als ze niet genoeg aandacht kreeg. Maar begrijp me niet verkeerd, ik vond het hartstikke leuk, al was ik na 5 dagen blij dat de eigenaar haar weer kwam ophalen.

* Bijbaantje. Ik heb eindelijk een bijbaantje! Bij een eetcafé in het winkelcentrum in Ski, Mamma Mia. We verkopen warme snacks zoals tosti, calzone en panini, maar ook wafels,ijs, pasta en verschillende soorten koffie and smoothies. Het lukt me al goed om de klanten in het Noors te helpen, onderling speken we echter Engels aangezien bijna iedereen buitenlands is.

*Winter! Ik moet er nu toch echt aan geloven, de winter is hier aangekomen. Vanochtend glinsterde alles van de vorst en moest erg voorzichtig naar school toe fietsen. De komende dagen wordt het, volgens de voorspellingen, ook niet veel warmer dan 4°C en in het weekend zelfs niet boven 0°C! Brrr...

En last but not least: Nog maar 1 maandje en dan kom ik voor 3,5 week naar Nederland! Heb er stiekem best veel zin in.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 13 Jan. 2012
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 71099

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 01 Juli 2016

Studeren in Noorwegen

25 Januari 2012 - 29 Juli 2012

Stage Zweden

Landen bezocht: