Lente! - Reisverslag uit Grimsö, Zweden van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu Lente! - Reisverslag uit Grimsö, Zweden van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu

Lente!

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

29 Maart 2012 | Zweden, Grimsö

Wow het is alweer een tijdje geleden dat ik heb geschreven! Er is ook niet echt veel gebeurd. Hier in Grimsö is alle sneeuw verdwenen (al 2 weken) en het grote meer begint nu ook te ontdooien. Kortom de lente is nu echt begonnen! We hebben al een hoop middag fika's buiten gehouden. Voor Maison is het windstil en rond 3uur schijnt de zon op de veranda, heerlijk! Ik heb zelfs al een paar dagen zonder jas kunnen rondlopen! Helaas was het gister de hele dag aan het regenen en vandaag is het bewolkt, maar die dagen heb je er gewoon tussen zitten. Doordat de klok vorig weekend is verzet en de dagen langer worden, wordt het hier rond 6uur ligt en pas rond 8uur donker :D

Aankomende maandag ga ik samen met een andere student weer naar Tackåsen, nu voor 1,5 week. Er ligt nog steeds sneeuw daar, maar het is flink aan het smelten. De sneeuwscooter kunnen we dus niet meer gebruiken (vandaar dat we nu met z'n 2en kunnen gaan). Met Pasen gaat degene die we helpen met het veldwerk naar huis en moeten we een paar dagen veldwerk doen zonder hem. Gaat vast lukken!
Wanneer we terug komen rijden we die vrijdag met 2 andere studenten naar Stockholm voor de boot naar Helsinki!
Vrijdagavond feesten/slapen op de boot zaterdag Helsinki ontdekken, en 's avonds uit (we zijn nog steeds op zoek naar een slaapplaats) en zondagavond weer de boot op om vervolgens maandagochtend helemaal dood aan te komen in Stockholm en vervolgens in Grimsö.

Kortom, ik heb weer een hoop leuke dingen om naar uit te kijken! Nu nog even deze in Grimsö doorkomen.