Trondheim - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu Trondheim - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu

Trondheim

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

13 Juli 2012 | Noorwegen, Trondheim

Na een treinreis van 6,5 uur kwam ik dan aan in Trondheim. Degene waar ik mijn slaapplaats had kwam me ophalen en wat bleek nou, hij was langer dan ik! Heerlijk om weer eens naast iemand te lopen die langer is dan ik en ook nog eens je zware rugzak draagt. Ik had een eigen kamer met bed en eind van de middag kon ik zijn fiets lenen om Trondheim een beetje te verkennen. Ik ben naar de oude brug gefietst waar een hoop oude en kleurrijke huizen staan. Leuk om te zien. Verder ben ik ook nog naar een ruïne geweest, het uitzicht was mooi maar de ruïne was niet echt speciaal.
Toen ik terug kwam leerde ik de andere couchsurfer kennen, ze kwam van Polen en bood al meteen aan om te koken.

De volgende dag heb ik de kathedraal bezocht. Het was enorm en erg mooi, verder ben ik ook in de 2 musea geweest die erbij horen. IN een museum waren verschillende tronen te zien en andere kostbare spullen van de Koninklijke familie. In het andere museum waren beelden van de kathedraal te zien. Op de kathedraal zelf zitten nu replica’s. De rest van de middag heb ik nog 2 andere kerken gezien. We aten vroeg deze dag aangezien we nog een wandeling wouden maken de top van een berg. Het weer was prachtig en we hebben een leuke foto van ons drieën op de top kunnen maken. Eenmaal weer terug in het appartement hebben we nog een film gekeken. En rond 1uur ’s nachts viel ik dan ook als een blok in slaap.

Donderdag heb ik uitgeslapen. ’s Middags ben ik samen met Espen (degene die ons een slaapplaats gaf) naar een museum geweest waar o.a. een tentoonstelling hadden met spullen van de Grieken die ze in Afghanistan hadden gevonden. Erg oud en erg veel goud. Eind van de middag ben ik nog het folk museum geweest. Hier kan je huizen en kerken zien van verschillende jaren. Het oudste was een kerk van 1170. Aangezien ik de enige was voor de rondleiding, kreeg ik een privé rondleiding. Het weer was ondertussen opgeknapt (’s ochtends en begin van de middag was het grijs geweest) en ze zon brak zelfs door. Eenmaal terug in het appartement begon het weer te regenen. Goede timing!
Ola (de andere couchsurfer) stelde voor om te gaan zwemmen wanneer Espen terug wam van werk (rond 10uur ’s avonds). Oké waarom niet. Dus wij rond 10uur richting een meer, eerst ff opgewarmd door was oefeningen te doen en vervolgens het water in. Oef dat was weer even koud in het begin. Maar eenmaal aangekomen bij het vlot voelde het al een stuk beter aan. We gokte dat de watertemperatuur rond de 18 graden was en de lucht rond de 13. Na ongeveer 15 minuten gingen we het water weer uit om vervolgens weer snel om te kleden. Komen die warme kleren toch nog van pas!

Vanochtend was het een beetje aanrommelen en spullen inpakken. Ik heb een erg leuke tijd gehad in Tronheim. Eens zien wat Lillehammer gaat brengen…

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 13 Jan. 2012
Verslag gelezen: 777
Totaal aantal bezoekers 71050

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 01 Juli 2016

Studeren in Noorwegen

25 Januari 2012 - 29 Juli 2012

Stage Zweden

Landen bezocht: