Lillehammer - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu Lillehammer - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu

Lillehammer

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

16 Juli 2012 | Noorwegen, Lillehammer

Het moest er weer eens van komen: Regen.
Rond etenstijd kwam ik aan in Lillehammer, deze keer had ik een slaapplek bij een meisje/vrouw, genaamd Hilde (hoe noem je iemand van 24?). We hebben samen gekookt en gezellig gekletst.

De volgende dag moest ze om 8uur in Lillehammer zijn om te werken. Aangezien ze in een dorpje in de buurt van Lillehammer woont en er geen bussen gaan in het weekeind stond ik dus ook vroeg op om met haar mee te rijden naar de stad. Alles ging pas rond 10 uur open, gelukkig had ik mijn boek bij en al snel had ik een prima plekje gevonden. In Lillehammer zelf is niet veel te doen in de zomer, mijn benen waren dood op en ik had niet zo goed geslapen waardoor ik geen puf had om een bergwandeling te maken. Dus dan maar het kerkje bezocht, door de hoofdstraat gelopen en naar het Olympisch stadion gelopen (dit bleek echter nog een aardige bergopwaarste wandeling te zijn). Eenmaal aangekomen bij de ski-jumps begon het te regenen. Dus een droog plekje opgezocht en mijn boek er weer bij gepakt. Na een uurtje was het weer droog en begon ik mijn tocht weer naar beneden. Helaas bleef het niet lang droog en al snel waren mijn broek, schoenen en sokken helemaal doorweekt (had geen zin om ergens weer droog te wachten want het zag er niet naar uit dat het snle zou stoppen met regenen). Natuurlijk waren alle cafés vol, gelukkig vond ik toch nog ergens een plaatsje en heb ik genoten van thee en een wafel. Tegen de tijd dat Hilde klaar was met werken (rond 3 uur) Was mijn broek weer aardig opgedroogd en begon zelfs de zon weer te schijnen. Bij haar thuis hebben we dan ook nog lekker in de zon gezeten.

De volgende dag heb ik eerst lekker uitgeslapen. Tegen de tijd dat ik klaar was en het idee bij mij op kwam om te wandelen was het alweer aan het regenen. Dit was geen probleem, dan maar lekker een lui dagje. Hilde was ook vrij en we hebben films gekeken en ben al een aardig eind met mijn boek.

Nu zit ik weer in de trein, deze keer richting Oslo en dan naar Gol. Aangezien ze bezig zijn met het spoor rondom Oslo, zijn er bussen ingezet naar en vanuit Oslo. Doordat ik een stuk met de bus moet reizen mis ik mijn aansluiting naar Gol. Geen paniek, ik neem gewoon een bus + trein later. Dit betekend dat ik rond 12uur aan kom in Oslo en pas rond half 5 pas weer hoef te vertrekken. Nu ben ik 2 jaar geleden al in Oslo geweest, maar het weer schijnt daar goed te zijn en Judith (mijn tante, die momenteel in Olso zit) heeft mij een tip gegeven voor een leuke wandeling in Oslo.

Rond 7uur ’s avonds kom ik dan eindelijk aan in Gol. Dit is een klein dorpje dichtbij een natuurgebied waar je mooie wandelingen kan maken.

  • 16 Juli 2012 - 08:15

    Joost:

    Ondanks de regen, weer veel gezien. Ben benieuwd naar de foto's ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 13 Jan. 2012
Verslag gelezen: 653
Totaal aantal bezoekers 71070

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 01 Juli 2016

Studeren in Noorwegen

25 Januari 2012 - 29 Juli 2012

Stage Zweden

Landen bezocht: