Oslo en Gol - Reisverslag uit Gol, Noorwegen van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu Oslo en Gol - Reisverslag uit Gol, Noorwegen van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu

Oslo en Gol

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

18 Juli 2012 | Noorwegen, Gol

Maandagochtend vertrok ik weer vanuit het regenachtige Lillehammer. In de zomer werken ze aan het spoor rondom Oslo, er zijn dan bussen ingezet. Om bij Gol te komen moest ik via Oslo. Mijn aansluiting naar Gol zou ik net niet halen, wat betekende dat ik 4 uur lang moest wachten in Oslo. Geen probleem! Judith (mijn tante) is momenteel in Oslo, dus heb met haar gelunched in het park bij het paleis. Daarna ben ik naar de haven gelopen, genoten van een ijsje en vervolgens doorgelopen naar een (soort van) kasteel. Erg leuk om doorheen te lopen. Van oude gebouwen ging ik naar een van de nieuwste gebouwen in Oslo: het operagebouw. Dit is zo gebouwd dat je op het gebouw kan lopen, leuk, maar oppassen voor kleine afstapjes. Mijn wandeling sloot ik af bij de domkerk. Ik was ruim op tijd terug (liever te vroeg dan te laat) en kon rustig wachten op de bus.

Eenmaal aangekomen in Gol, verbaasde ik me een beetje over de grootte. Ik had een klein dorpje verwacht, maar het was toch nog even lopen naar het huis. Ondanks mijn luier dag in Lillehammer was ik nog steeds er moe. De volgende dag heb ik dus maar een kleine wandeling gemaakt. Wat uiteindelijk goed uitkwam aangezien het begon te regenen toen ik weer terug in het huis was. Verder heb ik niet veel bijzonders gedaan in Gol, de meiden waar ik mijn slaapplaats had waren gezellig maar hadden het erg druk. Aangezien ik toch moe was, vond ik het best om gewoon een filmpje te kijken.

Vanochtend ben ik weer op de trein gestapt naar Bergen. Wow! Wat was dat een mooie treinreis! Ik kwam tot de conclusie dat het leuker was geweest om i.p.v. Gol in een ander (mooier) plaatsje te stoppen. Nouja, dat bewaar ik maar voor de volgende keer.

Nu ben ik in Bergen treinstation (15:30) en heb al gezien dat er een hoop te doen is hier. Verder ben ik blij dat dit mijn eenalaatste bestemming is aangezien mijn lichaam en geest een beetje uitgeput raken. Alleen het kennismaken van nieuwe mensen en het zien van nieuwe plekken kost al een hoop energie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 13 Jan. 2012
Verslag gelezen: 673
Totaal aantal bezoekers 71059

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 01 Juli 2016

Studeren in Noorwegen

25 Januari 2012 - 29 Juli 2012

Stage Zweden

Landen bezocht: