Fyresdal + Nijmegen - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu Fyresdal + Nijmegen - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu

Fyresdal + Nijmegen

Blijf op de hoogte en volg Janneke

31 Juli 2012 | Nederland, Nijmegen

Even een weekje uitrusten voordat ik weer in de drukte van Nederland kom, dit deed ik van zaterdag 21 juli t/m zondag 29 juli bij Judith en Bouke (tante en oom) in Fyresdal.
Vrijdagavond nam ik de nachttrein van Bergen naar Oslo. Na 2 uurtje slaap reisde ik samen met Judith door naar Fyresdal. Na ongeveer 4 uur gereisd te hebben kwamen we dan eindelijk aan. Bouke en hun hond Indy stonden al op ons te wachten!

Die week was het voor mij misschien ontspannen, maar voor Judith en Bouke was dit echter niet het geval. Zaterdag de 28ste was de opening van Merleyn (een galerie en creativiteitscentrum opgezet door Judith zelf) en er moest nog een hoop van te voren gedaan worden en Judith was dan ook elke dag daar te vinden. Bouke was elke avond aan het oefenen voor een toneelstuk dat ze gingen uitvoeren in het dorp op vrijdag en zaterdag (26 en 27ste), verder hielp die ook nog Judith mee met het opknappen van Merleyn.

Ondanks deze drukte was er nog genoeg zijn voor gezamenlijk eten, film kijken, hond uitlaten, kano varen, zwemmen en gewoon lekker relaxen. Verder heb ik natuurlijk ook nog een handje geholpen met Merleyn.

Die week ben ik weer een beetje bekend geworden met de Nederlandse taal, maar niks had me kunnen voorbereiden op het moment dat we met het vliegtuig over Nederland vlogen. Na een half jaar in een gebied geleefd te hebben met een hoop bomen, meren en bergen brak me hart toch wel een beetje toen ik de platte landbouwgronden van Nederland zag.

Nu ben ik alweer 2 daagjes in Nederland en ik verbaasd me erover hoe makkelijk je je weer thuis voelt in het drukke leven. Het is nog wel even wennen dat iedereen hier Nederlands spreekt.

Ondertussen ben ik alweer naar de kapper geweest (was wel nodig) en alweer met een aantal mensen wat af gesproken. Aankomende zaterdag krijg ik mijn sleutels van mijn kamer (die ik een half jaar had onderverhuurd) terug en begin ik maandag weer met werken bij het Sportiom. Toch heb ik wel gemerkt dat ik een beetje veranderd ben. Zo zijn mijn nieuwe voornemens om (wanneer ik weer in Den Bosch ben) te beginnen met Yoga en elke week een biologisch groentepakket te nemen. Verder is mijn liefde voor Scandinavië gegroeid, dus wie weet, misschien een master in Zweden of Noorwegen?

  • 31 Juli 2012 - 22:25

    Joost:

    Welkom terug ! Binnenkort een keer wat drinken in de stad ? Ben benieuwd naar de belevingen (op al je verhalen die online staan na dan ;) ).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 13 Jan. 2012
Verslag gelezen: 2164
Totaal aantal bezoekers 71060

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 01 Juli 2016

Studeren in Noorwegen

25 Januari 2012 - 29 Juli 2012

Stage Zweden

Landen bezocht: