Fadderuke part II & Drøbak - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu Fadderuke part II & Drøbak - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu

Fadderuke part II & Drøbak

Blijf op de hoogte en volg Janneke

16 Augustus 2014 | Noorwegen, Oslo

Waar was ik gebleven de vorige keer? Oja, genieten van de zonsondergang vanuit mijn balkon afgelopen maandag.
Dinsdag had ik mijn eerste les, dit was voornamelijk een introductieles, waar de docenten zich voorstelde en uitlegde hoe de lessen eruit gaan zien. De hele maand augustus heb ik één vak, 'conservation biology', 1 september is het examen hiervan. De lessen zijn van 11:15 tot 15:00 met om 12:00uur 1uur en 15 minuten pauze (waarom!?). Voor de pauze een presentatie of een artikel discussiëren, na de pauze (weer) een presentatie. In totaal 9 artikelen en 14 presentaties over verschillende aspecten van conservation biology wat we moeten kennen. Daarnaast hebben we ook nog een boek wat we helemaal moeten kennen. Ik moet dus flink aan de slag! Gelukkig ben ik al bekend met de meeste onderwerpen, dat scheelt :)

Verder was dinsdag ook de REBUSLØP (treasurehunt), we werden in groepen gedeeld en moesten verschillende opdrachten voldoen om punten te verdienen. En zoals verwacht was een daarvan naar het eiland zwemmen in het midden van de vijver (om vervolgens een pen te zoeken), hoe meer mensen van je team het water in gingen hoe meer punten. Echt fris was het niet, want we kwamen er zwart uit! Andere opdrachten waren iets drinken en gokken wat de mix was, iets zo snel mogelijk eten, een quiz en daarnaast de jury natuurlijk zo veel mogelijk verwennen (massages, eten en drinken geven) om zo veel mogelijk punten te krijgen. Erg gezellig, maar nat ondergoed is 's avonds niet bepaald warm, hoeveel lagen je er dan ook overheen hebt. Heb die avond dan ook genoten van een warme douche!

Woensdag was vrij van school aangezien alle verschillende clubs/verenigingen zich presenteerde (Graskurs), eerst op het podium en daarna stonden er door het hele gebouw stands waar je meer informatie over de clubs/verenigingen kon krijgen/vragen. Ongelooflijk hoe veel clubs er zijn!! Studentenverenigingen,studieverenigingen, kookclubs, bordspellenclub, sportclubs en ga zo maar door. Heb me uiteindelijk ingeschreven voor het basketbalteam (aankomende woensdag try-out), de hikingclub (Friluftsliv), de studentenvereniging van mijn opleiding (NF-Laget) en ik krijg meer info over een club die oa bewaakt tijdens concerten of evenementen in Samfunnet (de plek waar alle feesten zijn) en waar ik mijn EHBO kan herhalen. 's Avonds was er een optreden van CLMD en een themaparty videogames. Erg gezellig!

Donderdag en vrijdag weer les en vrijdagavond Graskurs part II. Verschillende verenigingen hadden een eigen scetch gemaakt. Dit was echter voornamelijk een wedstrijd wie zichzelf het meest belachelijk kon maken, maar erg grappig om te zien. Daarna feesten als afsluiting van de fadderuke.

Vandaag was het weer (redelijk) mooi weer, dus met een stel naar Drøbak geweest, niet ver hiervan vandaan. Erg mooi stadje aan het Oslofjord, met oa een kerstwinkel (jaarrond). Het water was erg warm, maar de wind echter niet dus maar niet het water in geweest. Toch hopen we op nog minstens 1 dag met (erg)mooi weer zodat we toch nog een keer kunnen zwemmen voordat de winter komt.
En morgen? Het moet er toch maar eens van komen: studeren.

  • 16 Augustus 2014 - 21:00

    Wies:

    Leuk Janneke! Succes met studeren, ik geniet nog maar even van mijn vakantie. Liefs uit Turkije:)

  • 21 Augustus 2014 - 16:15

    Anna:

    Naar een eiland zwemmen om een pen te zoeken, hahaha hoe verzin je het :') klinkt als een leuke treasurehunt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 13 Jan. 2012
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 71077

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 01 Juli 2016

Studeren in Noorwegen

25 Januari 2012 - 29 Juli 2012

Stage Zweden

Landen bezocht: