Minigolven, midsummer en afscheid - Reisverslag uit Grimsö, Zweden van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu Minigolven, midsummer en afscheid - Reisverslag uit Grimsö, Zweden van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu

Minigolven, midsummer en afscheid

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

23 Juni 2012 | Zweden, Grimsö

Ik heb al verteld dat mijn presentatie afgelopen donderdag goed ging. Iedereen was tevreden en kreeg van vele te horen dat het goed was. Na mijn presentatie zou ik nog een gesprek hebben met mijn begeleider om mijn stage te bespreken en nog wat commentaar op mijn rapport te bespreken. Toen ik na de lunch bij hem kwam bleek dat hij geen tijd had gehad om mijn verslag na te kijken. Toch had ik 2 dingetjes dat ik graag door hem nagekeken wou hebben. Gelukkig had die daar wel tijd voor en donderdag eind van de middag had ik mijn rapport bijna af.

Rond een uur of 5 die dag gingen we met (bijna) alle studenten naar Lindesberg om te minigolven. Ik en 3 andere studenten waren zo goed als klaar mijn ons project en zouden binnenkort allemaal vertrekken. Het weer was geweldig en was erg gezellig (zelfs een hole-in-one gehad!). Na het minigolven hebben we nog ergens pizza gegeten en om de dag af te sluiten hebben we in Grimsö nog taart gegeten tijdens een spelletje UNO. Pearl had een chocoladetaart gebakken en het was heerlijk!

De volgende ochtend ben ik op tijd opgestaan mijn de laatste dingetjes aan mijn rapport te veranderen en het vervolgens in te leveren. Daarna was het bloemen plukken met Ann (voor een bloemenkrans), de krans maken, douchen, omkleden en opmaken. Rond 2 uur waren we allemaal klaar om naar het midsummerfeest te gaan!

Eenmaal daar aangekomen waren onze monden even open van jaloezie. Het was een groot huis met daarnaast een grote schuur die helemaal versierd was voor het eten. Verder was het uitzicht prachtig (zie foto’s). Het was super mooi weer en we hebben om de midsummerpaal gedanst, genoten van het eten en tot 2 uur ’s nachts gedanst. Er was echter 1 nadeel, wanneer je naar buiten wou om af te koelen of gewoon even te praten werd je lekgestoken door de muggen of gebeten door de knöts (geen idee hoe je het schrijft). Maar het was erg gezellig en we hebben een hoop leuke foto’s gemaakt.

En vandaag was het dan zo ver. Rond 2uur had ik al mijn spullen ingepakt en reden we naar Skinnskatteberg waar ik op de bus zou stappen naar Köping (en daarna trein naar Enköping en dan weer de bus naar Uppsala). Mijn huisgenoten Léa, Ann en Pearl waren zo lief om allemaal mee te komen om afscheid te nemen. Ik heb een geweldige tijd gehad in Grimsö en de tijd is voorbij gevlogen! Ik zal de studenten erg missen, na bijna 5 maanden samenwonen raak je toch wel aan elkaar gehecht. Momenteel zit ik nu in de trein (15.50uur) en ben erg benieuwd hoe mijn reis gaat verlopen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 13 Jan. 2012
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 71106

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 01 Juli 2016

Studeren in Noorwegen

25 Januari 2012 - 29 Juli 2012

Stage Zweden

Landen bezocht: