Herfst! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu Herfst! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu

Herfst!

Blijf op de hoogte en volg Janneke

02 Oktober 2014 | Noorwegen, Oslo

Oeps, al meer dan 2 weken niks meer geschreven zie ik. Dat betekent niet dat ik 2 weken niks heb gedaan!
Afgelopen maandag was het namelijk DE belangrijkste dag van het jaar: MIJN VERJAARDAG!!! 's Ochtends met mijn ouders geskypt en 's middags met mijn zusje. Is wel raar hoor dat we niet samen zijn op mijn verjaardag. Overdag moest er helaas geleerd worden, aangezien ik de dag erna een presentatie had. Maar 's avonds heb ik met een stel vrienden gedineerd bij mij thuis (mijn nieuwe huis!). Erg gezellig en ze hebben ook nog gezongen voor mij, dus toen voelde ik me wel een beetje jarig :).

Ja, je hebt het goed gelezen, mijn nieuwe huis, ik ben verhuisd. Het contact met mijn huisgenoten verbeterde niet echt en aangezien de woonkamer niet echt comfortabel was ben ik naar de wooncorporatie gegaan. En die hadden nog een kamer vrij in een ander gebouw! Ik moest alleen wel zo snel mogelijk verhuizen. Dus, vrijdag, met hulp van een vriendin, alles snel over verhuisd, daarna spullen uitgepakt, sleutel afgegeven en naar les. Na de les weer terug naar huis, rest uitpakken en vervolgens weer een grote rugzak inpakken voor een weekendje weg.

Ås is een leuk plaatsje, maar soms moet je er even uit. Dus hadden ik en 2 vriendinnen uiteindelijk besloten om mee te gaan met een kampeertrip, georganiseerd door de studievereniging van de Biologieafdeling, in Østmarka (er waren in totaal iets van 12 man). Het was uiteindelijk 2,5 uur lopen (wij dachten dat het maar een uurtje was) en het laatste uur was in het donker. Die avond was het een heldere nacht en de sterrenhemel was prachtig! Een nadeel, het was ook koud! Gelukkig scheen zaterdag de zon en hebben we nog een kleine wandeling gemaakt naar een minihutje. 's Avonds was het wat bevolkter en dus iets minder koud. Echt super heb ik helaas niet geslapen, aangezien we een iets te grote (en zware) tent mee hadden en we dus geen ideale plek konden vinden. Na 2,5 uur terug wandelen (deze keer in het zonnetje) waren we blij de auto te zien. Voor ons, onervaren wandelaars, was het een heel avontuur, maar het was zeker de moeite waard!

En om dit verhaal geweldig af te sluiten: Ik heb mijn EHBO cursus bij het rode kruis gehaald. Allemaal in het Noors (ik moest ook Noors praten tegen te patiënten). Dit betekent echter nog niet dat ik nu alles kan verstaan en vloeiend Noors spreek, maar het is een begin :)

Ow haha, ben ik nog bijna vergeten de titel uit te leggen. Het is ondertussen herfst hier. De verschillende kleuren zijn hier al goed te zien. Verder is het 's ochtends en 's avonds al kouder aan het worden. Veel regen hebben we gelukkig nog niet gehad

P.S. UKA is begonnen (het evenement wat een maand duurt). Bijna elke student zit in een vrijwilligersgroep. Ik zit in de inclusion committee en we hebben een bar, zelf gemaakt :). In de hele maand moet je 3 avonden werken (de bar is 4 avonden per week open) om korting te krijgen op de tickets.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 13 Jan. 2012
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 71040

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 01 Juli 2016

Studeren in Noorwegen

25 Januari 2012 - 29 Juli 2012

Stage Zweden

Landen bezocht: