Verhuizen & vakantie - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu Verhuizen & vakantie - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu

Verhuizen & vakantie

Blijf op de hoogte en volg Janneke

23 Juni 2015 | Noorwegen, Oslo

Nog maar 2 nachten en dan zit ik alweer in het vliegtuig naar Dublin! Ik heb weer kunnen regelen dat ik bij mensen kan overnachten via couchsurfing, dus wordt weer een leuke ervaring!
De afgelopen weken in Ås heb ik lekker geluierd. De zomer is nu eindelijk hier ook aangekomen en heb al heerlijk van het zonnetje kunnen genieten. Om toch nog een beetje actief bezig te zijn, ben ik een dag naar het natuurgebied ten noorden van Oslo geweest. Daar heb ik een wandeling gemaakt wat van hutje naar hutje ging. Erg mooi en ik had prachtig weer! Eenmaal terug in het centrum heb ik even hoi gezegd tegen een vriendin van mij, Ruth, die een bijbaantje bij een toeristenwinkel heeft. De dag sloot ik af met een balletvoorstelling, assepoester, in het grote witte operahuis. Was een geslaagd dagje!
De laatste week waren 4 vd 5 huisgenoten al verhuisd en één was bij zijn ouders, dus had het rijk voor mij alleen. Gister was het voor mij tijd om te verhuizen! Bij een vriendin van mij ging een huisgenoot weg. Ze woont in een huis (met tuin!) met 4 andere aan de andere kant van het centrum. Ondertussen woon ik al 5 jaar in een studentenhuisvesting/flat dus daar heb ik ondertussen wel genoeg van en was erg blij dat ik bij haar in huis kon komen wonen, gezellig!
Gister dus al mijn spullen ingepakt, oef wat heb ik een hoop spullen verzameld na een jaar. Ik kwam met een grote rugzak en een grote en kleine koffer. In de tussentijd hebben mijn ouders nog wat spullen opgestuurd en meegenomen en mijn vriendin had ook nog was spullen mee. Verder heb ik ook een hoop spullen moeten aanschaffen, voornamelijk kookspullen. Maar uiteindelijk heb ik alles in de koffers/rugzakken/dozen/vuilniszakken kunnen krijgen! En ik was zo gelukkig dat een vriend van mij, Lars, een bestelbusje heeft en wel wilde meehelpen met alles over verhuizen.
Ondertussen heb ik alles uitgepakt en kan ik morgen weer mijn kleine koffer gaan inpakken voor Ierland. Ik heb er erg veel zin in en hoop toch wel stiekem op een paar mooie dagen, we zullen zien!


  • 24 Juni 2015 - 14:25

    Hans Persijn:

    Hee die Janneke!

    Jouw nieuwe 'home' ziet er alleraardigst uit! Heb je nu ook meer woonrumte voor jezelf? En is er genoeg gemeenschappelijke woonruimte naast de lekkere tuin?

    Liefs

    Hans

  • 24 Juni 2015 - 15:08

    Janneke Scholten:

    Hey Hans!

    Nee de kamer is ongeveer van dezelfde grote. Maar de woonkamer is een stuk huiselijker dan waar ik eerst zat en groot zat voor 5 personen. Een van mijn huisgenoten is ook een vriendin van mij, dus volgens mij moet dat wel goed komen hier :)

    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 13 Jan. 2012
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 71079

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 01 Juli 2016

Studeren in Noorwegen

25 Januari 2012 - 29 Juli 2012

Stage Zweden

Landen bezocht: