Berenavondtuur no.2 en meer - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu Berenavondtuur no.2 en meer - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu

Berenavondtuur no.2 en meer

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

10 Mei 2012 | Zweden, Stockholm

Alweer een reisverslag? Ja, er zijn weer wat leuke dingen gebeurd de afgelopen dagen :).
De laatste keer vertelde ik dat er nog steeds te veel sneeuw lag om te beginnen met veldwerk. Dus zijn we de dag na het vangen van de beer naar Orsa Björnpark gegaan. Door connecties hier (met het bruine beren project) konden we gratis naar binnen (scheelde ons week 20 euro :)). Ze hebben daar wolven, luipaarden, 3 soorten beren en tijgers. Ook daar was nog veel sneeuw, maar gelukkig scheen de zon wat het weer erg aangenaam maakte. De volgende dag gingen we wat plekken na waar we veldwerk moeten gaan doen om te checken of er nog te veel sneeuw ligt. Al vrij snel na het vertrek van huis zagen we een beer op de weg voor ons rennen. Een uur later zagen we in de verte een moeder beer en haar 2 kleintjes. We hebben dus nu ook beren gezien zonder vals te spelen! Gister hebben we 1 vierkante meter gedaan en vandaag hebben we er 3 gedaan. Het veldwerk is dus begonnen! En het weer werkt mee. Wanneer we naar veldwerk rijden en terug komen regent het, maar tijdens het veld werk schijnt de zon. Helaas, vinden de muggen dit ook lekker en ze beginnen nu langzamerhand te komen. Tijd om misschien maar goed anti-muggen spul te kopen, dat spul uit Nederland werkt niet echt super heb ik al gemerkt.

Verder was er nog 1 minpuntje vandaag. We kregen een definitieve 'nee' te horen om bij het vangen van de wolf pups aanwezig te zijn. Er zijn 4 mensen aanwezig en dat is genoeg. De ouders worden namelijk niet verdoofd en zijn dus al erg gestrest, als er dan ook nog een hele hoop mensen zijn wordt het alleen maar erger. Erg jammer voor ons dus..

Deze aankomende 2 weken wordt het de elke dag lekker het veld in. Nu hopen dat het weer goed blijft....