Nog maar 4 weken! - Reisverslag uit Grimsö, Zweden van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu Nog maar 4 weken! - Reisverslag uit Grimsö, Zweden van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu

Nog maar 4 weken!

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

28 Mei 2012 | Zweden, Grimsö

Wat gaat de tijd toch snel! Ik kwam net tot de ontdekking dat ik nog maar 4 weken heb en dan ben ik klaar met mijn stage! Gelukkig ben ik al een heel eind met mijn rapport. Ik heb het concept van mijn rapport opgestuurd naar mijn begeleider hier en hij kijkt het deze week na en geeft feedback. Vervolgens heb ik dan nog 2 weken om het te verbeteren en een presentatie te geven. '2 weken? 3 weken toch' zul je waarschijnlijk wel denken maar... Volgende week zijn mijn ouders en zusje hier!!! En heb ik lekker een weekje vrij. Eerst laat ik ze (ondertussen beroemde) Grimsö en Lindesberg zien en vervolgens gaan we naar Krinstinehamn en we eindigen in Stockholm. Ik kan niet wachten tot ze hier zijn!

De afgelopen dagen was het super mooi weer, rond de 25 graden! Ik heb dan ook het weekend doorgebracht op het standje hier 5 minuten fietsen vandaan (zie foto). Ik heb zelfs gezwommen! Er werd tegen mij gezegd dat de meren hier pas in augustus warm genoeg zijn om te zwemmen, nou het water goed te doen hoor.
Nog een leuk verhaal: Zondag lag ik te genieten van de zon bij het standje komen er 2 kinderen aan rennen. 1 springt het water in en de ander vraagt: 'Is het koud?. Hè Nederlanders' dacht ik. Even later komen ook de ouders met opa aanlopen, toen ze bij mij in de buurt kwamen zei ik: 'nou dat ik ook toevallig!'. Wat bleek, ze hebben een vakantiehuisje in het dorpje niet ver van Grimsö. De laatste paar dagen in Tackåsen passeerde we ook al een aantal Nederlandse auto's. Ja, de Nederlanders komen eraan!

Verder ben ik ook al een beetje bezig met het plannen van mijn vakantie. De 24ste vertrek ik naar Uppsala waar ik waarschijnlijk een nachtje kan blijven pitten bij een vriendin van een student hier. De 25ste neem ik de (directe) nachttrein naar Kiruna en kom daar rond half 11 's ochtends aan. Ik wil zo veel mogelijk slapen bij mensen via couch surfing en heb al wat requests verzonden voor Kiruna. Daarna is het plan om naar de lofoten te gaan (via Narvik) om daarna via de kust van Noorwegen naar het zuiden te gaan en te eindigen bij Judith en Bouke (oom en tante). En 27 of 28 juli vlieg ik weer terug naar Nederland. Kortom genoeg om weer naar uit te kijken!

P.S.Eerst nog wat foto's van het veldwerk rondom Tackåsen. Dode bomen zijn soms echt een kunstwerk!

  • 28 Mei 2012 - 16:11

    Wies:

    Hee!
    Haha ik heb je ouders vandaag gesproken! Op music meeting:)
    Hier is het ook nog heerlijk weer!
    Spreek je snel!
    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 13 Jan. 2012
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 71075

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 01 Juli 2016

Studeren in Noorwegen

25 Januari 2012 - 29 Juli 2012

Stage Zweden

Landen bezocht: