Uppsala - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu Uppsala - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu

Uppsala

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

25 Juni 2012 | Zweden, Uppsala

Zoals ik in mijn vorige blog zei ben ik begonnen aan mijn trip door Zweden en Noorwegen en mijn eerste bestemming was Uppsala. De 4na grootste stad van Zweden. Ik had via couchsurfing een plek gevonden om te slapen en het was dus ff zoeken naar elkaar. Gelukkig hadden we elkaar snel gevonden, vervolgens boodschappen gedaan en richting het studentenhuis gelopen. Het was een heel studentencomplex daar met ene hoop huizen en universiteiten. Toch kon ik ’s avonds zo het bos inlopen en het standbeeld van de oprichter van (volgens mij) Uppsala universiteit. Verder heb ik in dezelfde wandeling een ree en een haas gezien, dat kom je in Den Bosch toch niet zo een twee drie tegen. De volgende dag heb ik de stad verkend. Ik kon een fiets lenen van degene waarbij ik verbleef wat ontzettend handig was. Het was een kwartiertje fietsen naar het centrum, maar onderweg had ik al het slot , het kasteel en de botanische tuin bezocht, Eenmaal aangekomen in het centrum bleken de winkels gewoon open te zijn en kon ik dus een nieuwe broek kopen (was door mijn oude heen gescheurd) en een vest (was de mijne kwijt geraakt tijdens midsummer). Ten slotte heb ik ook nog het stadsbos bezocht, erg mooi! Ik had zoveel groen niet verwacht, Bijna overal waar je komt is er wel een park of bos, niet verkeerd dus om hier als student te wonen!

Momenteel (8.25uur) zit ik in de trein naar Kiruna. Gisteravond op de trein gestapt en afgelopen nacht een poging gedaan tot slapen. Wat erg lastig is als je in een stoel zit, schuin achter je om het de baby om het half uur huilt en kei hard wordt omgeroepen wat het aankomende station is. Gelukkig is het mij toch gelukt om nog een beetje te slapen. Rond 11.00uur wordt ik opgehaald door de volgende persoon waar ik kan blijven slapen. Hij moet vandaag werken maar kan me om 11.00uur wel even oppikken en daar zijn kamer brengen. Misschien dat ik dan ook nog ff mijn ogen dicht doe voordat ik Kiruna in ga. Ik blijf hier 3 nachten en daarna vertrek ik naar Noorwegen (Narvik). Nu nog hopen op mooi weer en dan moet het helemaal goedkomen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 13 Jan. 2012
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 71047

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 01 Juli 2016

Studeren in Noorwegen

25 Januari 2012 - 29 Juli 2012

Stage Zweden

Landen bezocht: