Narvik - Reisverslag uit Svolvaer (Lofoten), Noorwegen van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu Narvik - Reisverslag uit Svolvaer (Lofoten), Noorwegen van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu

Narvik

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

30 Juni 2012 | Noorwegen, Svolvaer (Lofoten)

Zoals ik in mijn vorige blogs al zei, de treinreis van Kiruna naar Narvik was geweldig. Hoge bergen met sneeuw en daartussen diepe grote meren. Het weer was geweldig Narvik. Nadat ik mijn spullen had gedumpt gingen we (ik en degene waar ik kon blijven slapen) naar een paar vrienden van hem. Deze deden vrijwilligers werk voor het rode kruis en woonden met z’n allen in een huis. Hierwaren ook 2 ndere couchsurfers (Fransen). Met een stel zijn we een stukje omhoog gelopen naar een meer. Onderweg kwamen we nog langs een (nep)geiser. Deze was vooral gemaakt voor toeristen en werkte maar 2x per dag. Het meer was prachtig en aangezien de sandwiches dat Ilya had meegenomen bevroren waren maakte de jongens een vuurtje. Erg gezellig en lekker! Daarna hebben we de voetbalwedstrijd gekeken en zijn we naar het stand geweest. Het water was to wild om te kanoën dus maar op een rots gezeten en naar de niet ondergaande zon gekeken. Erg maf dat het gewoon niet donker wordt, niet eens schemerig!

De volgende dag ben ik de hoge berg van Narvik opgewandeld. Aangezien ik niet heel goed had geslapen en toch al een aantal dagen erg veel gelopen had was het best zwaar. Maar ik heb gehaald! Die avond ben ik maar vroeg naar bed gegaan aangezien ik helemaal dood op was en de volgende ochtend weer vroeg op moest om de bus naar Svolvaer, Lofoten, te nemen.

Nu ben ik in Svolvaer weer in een soort studentenhuis. Er zijn hier nog 2 couchsurfers, erg gezellig. Het weer is echter wat minder, waardoor er niet echt veel te beleven valt hier. Dat vind nu niet zo erg aangezien ik nogal spierpijn heb in mijn bovenbenen van gister. Morgen wordt het weer niet veel beer, gelukkig heb ik hier de 2 andere couchsurfers en is er een voetbalwedstrijd tussen de twee hotels hier in de stad en ’s avonds natuurlijk de grote voetbalwedstrijd. Maandag wordt het weer mooi weer en dan gaan we de boot op door de trollfjorden. Dinsdag vertrek ik weer, deze keer naar Sortland, dit is nog wel steeds op de Lofoten.

Foto’s volgen nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Svolvaer (Lofoten)

Janneke

Actief sinds 13 Jan. 2012
Verslag gelezen: 539
Totaal aantal bezoekers 71058

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 01 Juli 2016

Studeren in Noorwegen

25 Januari 2012 - 29 Juli 2012

Stage Zweden

Landen bezocht: