Svolvær - Reisverslag uit Svolvær, Noorwegen van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu Svolvær - Reisverslag uit Svolvær, Noorwegen van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu

Svolvær

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

04 Juli 2012 | Noorwegen, Svolvær

Zoals ik al vertelde in mijn andere blog waren er nog 2 andere couchsurfers in het huis waar ik verbleef in Svolvær. Het waren 2 meiden uit Slowakije waarvan er één in Nederland woonden. Ze was nog bezig met het leren van de taal, dus we spraken gewoon Engels. Svolvær, niet echt een grote stad maar heel anders dan Narvik. In Svolvær zijn een hoop vissersboten en alles draait ook om vissen. Er zijn rekken (nu leeg) waar ze in januari vissen op hangen om te drogen. Door de zee wordt het namelijk op de eilanden zelf in de winter niet kouder dan -20.
Helaas regende het toen ik aan kwam (zaterdag), regende het zondag en regende het maandag. Alleen rond 12 uur ’s nachts was het droog en scheen zelfs de zon! Dus het was overdag binnen zitten en ’s nachts een wandelingetje en foto’s maken. Toch verveelde we ons niet echt. De jongens dat in het huis woonden waren erg sociaal en we hebben gekaart, film gekeken en (natuurlijk)voetbal gekeken. Voordat we de voetbalwedstrijd keken hebben we eerst nog naar een andere voetbalwedstrijd gekeken. Dit was in Svolvær, Torn hotel tegen Rica hotel en in de stromende regen. Gelukkig hadden wij een afdakje. De jongens waren zeiknat, maar ze hadden wel lol.
Ik en de andere 2 meiden wouden graag de rondvaartboot nemen die door het trollfjord ging. Dit is echter niet echt leuk met regen, dus elke dag was het weer duimen dat het mooi weer was. Dinsdag was onze laatste dag in Svolvær, dus we zouden hoe dan ook op de boot gaan. Eenmaal ’s ochtends aangekomen bij het gebouwtje om kaartjes te kopen bleek dat de boot pas om 13.30uur zou vertrekken. Dit was te laat voor ons aangezien de reis 3 uur duurt en we ook nog de bus wouden halen naae Sortland. Gelukkig was er een andere optie, om dezelfde trip met een speedboot te doen. We konden wat korting krijgen en om 11uur zaten we helemaal ingepakt op de boot. Het was erg leuk en het kwam er niet met bakken uit.
Eenmaal terug gekomen aan land hebben we nog een potje kaarten gespeeld en iedereen gedag gezegd. Ondanks het slechte weer was het een geweldige ervaring en heb ik een hoop gezellige mensen ontmoet.

Momenteel zit ik in Stokmarknes in een enorm huis! Dit is vrij dichtbij Sortland, waar ik vanavond naartoe ga. Het weer is opgeknapt en ik heb prachtige foto’s kunnen maken aan een kleine haven. Morgen heb ik met de twee couchsurfers van Svolvær afgesproken en gaan we een berg opwandelen. Vrijdag vertrek ik weer, deze keer naar Reine. Dit is het zuidelijkste puntje van de Lofoten en het schijnt daar erg mooi te zijn. Zondag vertrek ik weer naar het vaste land en reis ik meteen door naar Mo i Rana. Een hoop leuke vooruitzichten, maar nu eerst lekker genieten van de zon!

Aangezien ik bijna mijn limiet heb bereikt voor de aantal foto’s op deze site is hier de link naar mijn fotoboek op facebook:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.433408140015192.95490.100000380292263&type=3&l=3aae465865
Hopelijk werkt het

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 13 Jan. 2012
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 71131

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 01 Juli 2016

Studeren in Noorwegen

25 Januari 2012 - 29 Juli 2012

Stage Zweden

Landen bezocht: