Sigerfjord - Reisverslag uit Sigerfjord, Noorwegen van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu Sigerfjord - Reisverslag uit Sigerfjord, Noorwegen van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu

Sigerfjord

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

06 Juli 2012 | Noorwegen, Sigerfjord

4 en 5 juli verbleef ik in Sigerfjord. Dit is een klein plaatsje dichtbij Sortland. Het weer was nog steeds prachtig en het huis waar ik in verbleef had uitzicht op de zee. Aangezien de 2 couch sufers die ik had ontmoet in Svolvær ook in Sortland waren. Spraken we af om donderdag wat met z’n allen te doen. Die donderdagochtend ben ik eerst een berg opgewandeld. Tijdens deze wandeling zag ik veel schapen en vliegen! Muggen zijn irritant maar vliegen kunnen er ook wat van! Op de top van de berg stond een klein huisje waar ook het boek te vinden was om je naam in te schrijven. Het uizicht was (natuurlijk) prachtig. Eind van de middag gingen we met z’n allen (ik, degene die mij onderdak gaf, de twee ndere couch surfers en degene die hun onderdak gaf) naar Nyksund. Dit is een klein dorpje met dat iets van 50 jaar geleden een vissersdorpje was. De overheid vond het echter te duur en betaalde de mensen om in de grotere dorpen te gaan wonen. Voor ongeveer 30 jaar was Nyksund een spokdorp. Iets van 10 jaar geleden zijn ze weer begonnen met het opbouwen van het dorpje om toeristen te trekken. En dat werkt! Er zijn iets van 3 restaurants en genoeg plaatsen om te slapen. In de winter kan het best gevaarlijk daar zijn aangezien er dan grote golven zijn die zelfs over de weg heen gaan. Dit zorgt natuurlijk wel voor extra gezelligheid in de restaurants en het gevoel dat je op het einde van de wereld zit.
Het weer die avond was helaas veranderd naar bewolking en miezer regen. Geen midsummerzon dus. Het rare was wel dat de wind warm was (het was rond 9uur nog gewoon 19 graden), dit zorgde ervoor dat we niet verkleumde. Verder hebben we nog een heerlijk stuk taart gegeten en erg veel gelachen.

Na 4 bussen en 6,5 uur ben ik nu eindelijk in Reine. Dit ligt op het zuidelijkste puntje van de Lofoten. Hier blijf ik 2 nachten. Het weer is niet echt super. Laten we hopen dat het morgen weer zomer is.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 13 Jan. 2012
Verslag gelezen: 484
Totaal aantal bezoekers 71104

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 01 Juli 2016

Studeren in Noorwegen

25 Januari 2012 - 29 Juli 2012

Stage Zweden

Landen bezocht: