Tackåsen - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu Tackåsen - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu

Tackåsen

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

12 Maart 2012 | Zweden, Stockholm

Na en reis van meer dan 6uur ben ik in Tackåsen beland. Waar ligt dit in hemelsnaam en waarom ben ik hier, zul je je misschien afvragen.
Ik ben hier voor een weekje veldwerk. Aangezien ik voor mijn project geen veldwerk hoef te doen ben ik nu ong. 200 km ten noorden van Grimsö om te helpen met veldwerk. Ze hebben hier 2 wolven gemerkt en wij volgen ze (via een map op de computer) en gaan opzoek naar karkassen van door wolf gedode dieren.
Hier ligt gelukkig nog sneeuw, wat betekend dat we opzoek gaan naar de karkassen met een snowmobiel!
Aangezien ik vandaag pas rond half 4 hier was (1uur van Grimsö naar het treinstation in Skinnskattenberg en ticket ophalen, vervolgens een uur in de trein en dan een uur wachten op de volgende trein. 2 uur in de 2de trein en vervolgens weer een half uur wachten op de bus. 20 minuten in de bus, daarna boodschappen gedaan en vervolgens nog ongeveer 3 kwartier rijden naar hier.
Hier is een deel van de Scandinavian Brown Bear Project gevestigd (het andere deel zit in Noorwegen). Het wolf project en bear project werken samen en daarom kunnen wij hier verblijven voor ons veldwerk.
Het is nog meer afgelegen dan Grimsö en er zijn hier maar 3 andere mensen, dus ik denk dat ik na een week wel weer blij ben om terug te gaan naar Grimsö en weer wat andere mensen te zien.

Foto's volgen nog en ik zou morgen vertellen hoe mijn eerste veldwerkdag was.

  • 12 Maart 2012 - 16:11

    Janine:

    Klinkt wel echt super Janneke. Geniet ervan daar ;) Knuf

  • 12 Maart 2012 - 21:03

    Leonie:

    Aah wat gaaf!! Eindelijk tijd voor actie, veel plezier :D xx

  • 13 Maart 2012 - 12:18

    Esther:

    Super gaaf!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 13 Jan. 2012
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 71056

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 01 Juli 2016

Studeren in Noorwegen

25 Januari 2012 - 29 Juli 2012

Stage Zweden

Landen bezocht: