Laatste loodjes - Reisverslag uit Grimsö, Zweden van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu Laatste loodjes - Reisverslag uit Grimsö, Zweden van Janneke Scholten - WaarBenJij.nu

Laatste loodjes

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

21 Juni 2012 | Zweden, Grimsö

Nog maar 2 nachtjes en dan ik het al zoveer, dan ben ik klaar met mijn stage hier bij Grimsö en ga ik beginnen aan mijn vakantie!

Maar voordat het zover is moet ik vandaag eerst nog mijn project presenteren (10.30uur). Toch wel een beetje zenuwachtig hoor, dat komt dan vooral omdat ik engels moet praten en dan kom ik nog wel eens niet uit mijn woorden. Gelukkig heb ik gister het al een paar keer geoeffend, waarvan ‘e’en keer met 2 andere studenten en die zeiden dat ik het prima deed. Dus dat moet wel allemaal goedkomen. Na mijn presentatie heb ik eindgesprek met mijn begeleider hier. Hij heeft het super druk, waardoor het erg lang duurde dat ik feedback op mijn rapport kreeg van hem. Hierdoor heb ik dus vertraging opgelopen met het inleveren van mijn rapport. Gelukkig had ik nog een medebegeleider die me wel een aantal keer heeft kunnen helpen. Vandaag krijg ik dus nog de laatste feedback van mijn eerste begeleider en dan heb ik tot en met vrijdagochtend de tijd om het te verbeteren.

Want vrijdag rond 13.00uur begin het midsummerfeest! We zijn uitgenodigd bij Per en David (vader en zoon) thuis, die geven daar een groot feest. Met dit feest is er een grote (midsummer)paal versierd waar de kinderen omheen dansen terwijl de volwassenen drinken. Nu is er een probleem, Per woont niet zo dichtbij Grimsö dat we kunnen lopen en aangezien we maar 2 fietsen hebben terwijl we met 5 studenten zijn moet er iemand de BOB zijn. Nu weet ik niet zeker of ik alles voor mijn project af ga krijgen voor vrijdagmiddag dus toen ze me vroegen heb ik maar ja gezegd, zodat ik zaterdagochtend evt. nog de laatste dingen aan mijn rapport kan doen.

Want zaterdag om half 3 vertrekt mijn trein naar Uppsala. Ik heb een slaapplek gevonden voor 1 nachtje want de volgende dag vertrek ik rond half 7 ’s avonds naar Kiruna. Nu heb ik welliswaar de nachttrein naar Kiruna (ik kom daar rond half 11 ’s ochtends aan) maar hier in Grimsö begint het rond 12 uur een beetje te schemeren, het is dus maar hooguit 3 uurtjes echt donker. Kortom, hoef niet bang te zijn dat ik niks zou zien doordat het buiten donker is.

Maar voor deze leuke activiteiten heb ik eerst nog een andere activiteit (ja druk druk druk). Vanavond rond 5 uur gaan we met de meeste studenten minigolven (als het weer goed is) en daarna met z’n allen pizza eten als afsluiting van mijn stage maar ook van 3 andere studenten hier in Grimsö.

Dus nog even doorzetten voor de laatste loodjes en dan genieten maar!

P.S. Ook tijdens mijn rondreis door Zweden en Noorwegen blijf ik dit blog bijhouden.

  • 21 Juni 2012 - 09:10

    Janneke Scholten:

    De presentatie ging goed. Allemaal positieve reacties terug. Ben blij dat het achter de rug is!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 13 Jan. 2012
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 71062

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 01 Juli 2016

Studeren in Noorwegen

25 Januari 2012 - 29 Juli 2012

Stage Zweden

Landen bezocht: